Kaip per pastaruosius 30 metų keitėsi dyzeliniai automobiliai?

Dyzeliniai automobiliai - DIZRIDA autoservisas

Kaip per pastaruosius 30 metų keitėsi dyzeliniai automobiliai?

Nors diskusijų girdime įvairių, tačiau tiek pasaulyje, tiek Lietuvoje dyzeliniai automobiliai vis dar neužleidžia pirmaujančių rinkos pozicijų. Valstybės įmonės REGITRA duomenimis, Lietuvoje šie automobiliai sudaro net 68 proc. visų transporto priemonių, Vakarų Europos valstybėse šie skaičiai siekia ir dar aukštesnį procentą. Visgi, šiandien viešojoje erdvėje bei politikos formavime daug dėmesio skiriama taršos ir senų dyzelinių automobilių ribojimo temai. Ar tai signalizuoja apie artėjantį dyzelinių automobilių išnykimą? Apie rinkoje vykstančius procesus, dyzelinių automobilių privalumus bei trūkumus ir jų pokyčius per pastaruosius 30 metų, pasakoja DIZRIDA komanda.

Dyzeliniai automobiliai ir jų istorija

Dyzelinio variklio pradžia laikoma XIX a. pabaiga, kai šią, šiandien itin plačiai taikomą technologiją kurti pradėjo vokiečių mokslininkas Rudolf Diesel. Tiesa, dyzelinio variklio kūrimo procesas buvo ilgas, komplikuotas ir ne visada sėkmingas. Po ilgų metų XX a. pirmajame dešimtmetyje dyzeliniai varikliai buvo ištobulinti ir pradėti diegti į povandeninius ir visus kitus laivus. Dar po kelių dešimtmečių – į traukinių lokomotyvus, o ketvirtajame amžiaus dešimtmetyje po truputį rado savo kelią į automobilius.

Tiesa, dyzelinių automobilių populiarumas augti pradėjo tik prieš maždaug pusę amžiaus – XX a. aštuntajame dešimtmetyje, o aukštas populiarumo pozicijas išlaiko iki šiol. Nors vidutiniškai skaičiuojama, kad Europos Sąjungos šalyse kas antra nuperkama transporto priemonė yra su dyzeliniu varikliu, statistika rodo, jog pirmaujančiose senojo žemyno šalyse dyzelinių automobilių procentas gerokai viršija benzininius.

Dyzelinių automobilių pokyčiai – taršai mažinti

Vis dėlto, kaip ir kiekviena technologija ar išradimas, dyzeliniai varikliai turi savo trūkumų, pastaruoju metu sulaukiančių daug kritikos ir diskusijų. Pagrindinė ir svarbiausia – aplinkos tarša. Vis dėlto, į šį aspektą dėmesys atkreiptas jau prieš beveik tris dešimtmečius. 1992 metais Europos Sąjunga siekdama švaresnės planetos ir rūpindamasi ekologija, įvedė EURO 1 standartą, kurį turėjo atitikti visos naujai gaminamos transporto priemonės.  Standarto esmė – sumažinti anglies monoksido, azoto oksidų bei kietųjų dalelių išmetimą į aplinką.

Bėgant metams šis įstatymas kito bei stipriai griežtėjo. 2014 metais patvirtintas iki šiol galiojantis, bet vis tobulinamas  EURO 6 dyzelinių automobilių standartas. Nors visuomenėje kyla įvairių abejonių ir diskusijų, lyginant jo pažangumą su, tarkime EURO 3 standartu, tačiau mokslininkai įsitikinę – tai pažangiausi ir aplinkai draugiškiausi dyzeliniai automobiliai. Pagrindinis naujausiojo standarto reglamente užfiksuotas pokytis yra ženkliai sumažinta galima azoto oksidų emisija. Nuo 0.18 g/km, galiojusio EURO 5 standarte, iki 0.08 g/km EURO 6 standarte. Šių metų sausio mėnesį patvirtintas ir naujausias EURO 6 standarto papildymas – EURO 6D.

Teigiama, kad nuo to laiko, kai įsigaliojo pirmasis – EURO 1 – standartas, automobilių emisijos ženkliai krito žemyn. Anglies monoksido, azoto oksidų, kietųjų dalelių išmetimas sumažėjo daugiau nei 80 proc.

Dyzelinių variklių evoliucija

Dyzeliniai automobiliai - DIZRIDA autoservisas

Norėdami atitikti Europos Sąjungos iškeltus reikalavimus, automobilių gamintojai turėjo smarkiai paplušėti. Iki šiol investuojami milijardai į technologijų tobulinimą ir jų testavimą. Dėl šios priežasties, per pastarąjį dešimtmetį dyzelinių automobilių vidaus degimo variklių maitinimo sistemos pakito reikšmingai, ženkliai patobulėjo ir išmetamųjų dujų sistemos.

Šiandien šiuolaikinio dyzelinio automobilio nepamatysime be tam tikrų dalių, kurios senųjų dyzelinių automobilių specialistams gali būti dar iki galo nepažintos. Visų jų tikslas – užtikrinti aplinkai draugiškesnį automobilio darbą. Tai:

  • katalizatoriai. Jų pagalba kenksmingi azoto oksido elementai ir smalkės virsta nekenksmingu azotu, vandeniu ir anglies dioksido dujomis.
  • DPF filtrai. Įsigaliojus EURO 5 standartui kiekviename automobilyje turėjo būti montuojami kietųjų dalelių DPF filtrai. Jų darbas – užkirsti kelią nesudegusioms suodžių dalelėms patekti į aplinką.
  • EGR vožtuvai. Ši automobilio dalis atsakinga už išmetamųjų dujų recirkuliaciją. Taip sumažinamas kenksmingų elementų kiekis išmetamosiose dujose.
  • ADBLUE skystis. Jo pagalba net iki 90 proc. sumažinamas aplinkai kenksmingo azoto oksidų išskyrimas.

Kodėl verta rinktis dyzelinį automobilį?

Nors dažnai girdime apie dyzelinių automobilių žalą aplinkai, tačiau, jei palyginsime benzininį ir dyzelinį automobilį, pastebėsime, kad išmetamųjų dujų kiekis benzininiuose automobiliuose bus didesnis. Vertėtų nepamiršti, jog dyzeliniai automobiliai patvaresni ir ilgaamžiškesni, kadangi jie dirba mažesniais sūkiais, taip pat dyzelis yra lakus kuras – jis pats sutepa tam tikras variklio vietas.

Dar vienas nieko nenustebinsiantis faktas apie dyzelinius automobilius – jų ekonomiškumas. Jei lyginsime dyzelinį automobilį su benzininiu, dyzelinių automobilių degalų sąnaudos visuomet bus mažesnės, o ir kuro kaina neretai žemesnė.

Tiesa, benzininis automobilio variklis taip pat turi savų stiprių pranašumų, bet didesnius atstumus važiuojantiems bei ekonomiškumą vertinantiems vairuotojams dyzelinis automobilis dar ilgą laiką išliks praktiškiausiu pasirinkimu.

Dyzelinių automobilių priežiūra ir remontas DIZRIDA autoservise

Dyzeliniai automobiliai - DIZRIDA autoservisasSusidūrėte su dyzelinio automobilio gedimais? Nedvejokite ir susisiekite su daugiau nei 20 metų darbo patirtį turinčia DIZRIDA serviso komanda. Pakonsultuosime, užregistruosime patikrai ir atliksime aukščiausios kokybės remontą Kaune. Dėka daugiau nei 30 meistrų komandos, gedimus pašalinsime ne tik sėkmingai, bet ir itin greitai.

Susisiekti su mūsų komanda galite ČIA nurodytais kontaktais arba atvykę į servisą, adresu Taikos pr. 104, Kaunas.

______

Norite sužinoti daugiau patarimų ir naujienų, susijusių su dyzelinių automobilių priežiūra ir remontu? Sekite mūsų Facebook paskyrą.

No Comments

Post A Comment