DIZRIDA pataria: kada keisti aušinimo skystį?

Kada keisti aušinimo skystį?

DIZRIDA pataria: kada keisti aušinimo skystį?

Aušinimo skystis yra vienas iš svarbiausių automobilio skysčių, be kurio transporto priemonės eksploatavimas būtų neįmanomas. Tiesa, labai dažnai serviso komanda susiduria su klientų klausimais – kada ir kaip keisti aušinimo skystį? Dėl šios priežasties DIZRIDA komanda šiandien dalinasi atsakymais į dažniausiai jūsų užduodamas klausimas apie šį svarbų automobilio elementą.

1) Kas yra aušinimo skystis ir kam jis reikalingas?

Aušinimo skystis – tai specialiomis cheminėmis savybėmis pasižymintis skystis, kuris cirkuliuodamas aušinimo sistemoje užtikrina optimalią variklio darbinę temperatūrą, pašalina šilumos perteklių, sumažina trintį ir padeda apsaugoti metalinius komponentus nuo korozijos.

Nepamirškite, jog kokybiškas aušinimo skystis turi pasižymėti 3 pagrindinėmis savybėmis – neužvirti (virimo temperatūra turėtų būti ne mažesnė nei 107°C.), neužšalti (užšalimo temperatūra turi būti ne didesnė nei
-35 °C) bei apsaugoti sistemoje esančias metalines dalis nuo korozijos.

2) Kaip pasirinkti aušinimo skystį?

Prieš renkantis aušinimo skystį, reikėtų peržvelgti automobilio gamintojo rekomendacijas. Dalis automobilių gamintojų nurodo kokio prekės ženklo aušinimo skystį rekomenduojama pilti į automobilį.

Tiesa, neretai aušinimo skystis pasirenkamas pagal jo spalvą, tačiau spalva nėra oficialus indikatorius, kuris nurodo skysčio savybes. Oficiali aušinimo skysčių klasifikacija sukurta pagal Volswageno AG TL774 standartą:

  • G11 – tai dažniausiai geltonos spalvos skystis, skirtas automobiliams, kurių aušinimo sistemos pagrindą sudaro aliuminio dalys.  Šį skystį rekomenduojama keisti kas 3 metus.
  • G12, G12+, G12++ – tai naujesnės kartos varikliams skirti aušinimo skysčiai. Pirmieji skysčiai dažniausiai būna raudonos spalvos, o trečiasis violetinės. Pagal „long life“ technologiją gaminami skysčiai turėtų būti keičiami kas 5 metus.
  • G13 – tai aušinimo skystis, kuris savo savybėmis itin panašus į G12++. Tačiau šis skystis yra draugiškesnis aplinkai, kadangi jame naudojamas išvalytas glicerinas, į kurį įmaišoma organinių priedų.

3) Ar galima maišyti skirtingų gamintojų skysčius?

Maišyti tiek skirtingų gamintojų, tiek skirtingų spalvų skysčių nerekomenduojame. Dėl skirtingų cheminių savybių skysčiai gali neigiamai reaguoti tarpusavyje – susitraukti ar prarasti sutepimo savybes.

Visgi, jei kelionės metu prireikė papildyti aušinimo skysčio bakelį ir išvengti aušinimo skysčių maišymo nepavyko, pasibaigus kelionei rekomenduojame pakeisti visą aušinimo skystį. Taip išvengsite netinkamų skysčių tarpusavio reakcijų.

4) Kada reikia keisti aušinimo skystį?

Kaip dažnai keisti automobilio aušinimo skystį nurodoma automobilio techninėje charakteristikoje. Priklausomai nuo automobilio markės ir modelio aušinimo skystį vidutiniškai reikės keisti kas 2 ar 5 metus. Jei įsigijote naudotą transporto priemonę ir nežinote, kada tiksliai buvo keistas skystis, rekomenduojame nedelsti ir jį pakeisti. Taip užtikrinsite maksimalią korozijos apsaugą ir išvengsite aušinimo sistemos gedimų.

5) Ar aušinimo sistemoje galima naudoti vandenį?

Šioje vietoje tariame griežtą ne. Vandenį naudoti galite tik kritiniu atveju, kai būtina pasiekti kelionės tikslą, neperkaitinus variklio. Tačiau, kaip jau minėjome, aušinimo skystis dėl savo cheminių savybių ne tik apsaugo variklį nuo perkaitimo, bet ir mažina trintį bei saugo metalines dalis nuo korozijos. O vanduo tokių savybių neturiu, todėl jis ne tik nesustabdys korozijos, tačiau gali ją ir paskatinti.

6) Kokie gedimai laukia laiku nepakeitus aušinimo skysčio?

Deja, jei pamiršite šį automobilio skystį, gedimų išvengti nepavyks. Net ir menkas aušinimo sistemos perkaitimas negali padaryti daug žalos jūsų automobiliui. Aušinimo sistemoje gali atsirasti skylutės, per kurias į aušinimo sistemą pratekės tepalas, deformuosis galvutė, gali perdegti tarpinė. Atitinkamai automobiliui netinkamas arba nekokybiškas aušinimo skystis gali lemti korozijos problemas, radiatoriaus arba aušinimo siurblio gedimus.

Automobilio gedimus pašalins DIZRIDA

Kada keisti aušinimo skystį?Pastebėjus, jog iš automobilio ima tekėti skystis, variklis ima kaisti arba šalti, nedelsdami susisiekite su daugiau nei 20 metų darbo patirtį turinčia DIZRIDA automobilių serviso komanda. Greitai nustatysime gedimo priežastį ir greitai bei kokybiškai pašalinsime visus automobilio gedimus.

Susisiekite ČIA nurodytais mūsų kontaktais arba atvykę į DIZRIDA automobilių servisą, adresu Taikos pr. 104, Kaunas.

Norite sužinoti daugiau patarimų ir naujienų, susijusių su dyzelinių automobilių priežiūra ir remontu? Sekite mūsų Facebook paskyrą.

No Comments

Post A Comment